verjaardagspakketten

Goede doelen

Wat zit er in een verjaardagspakket?
  1. Nieuw actueel speelgoed ter waarde van 25 euro
  2. Cakemix met glazuur
  3. Limonadesiroop
  4. Bordjes, bekers & servetten
  5. Ballonnen, slingers, party popper & kaarsjes
  6. Snoepgoed voor het kind zelf & klasgenootjes, juf of meester
  7. Verjaardagskaart met een persoonlijke boodschap
Ik ben een organisatie, school, bedrijf of ik wil zelf een actie uitwerken. Kan dit?

Wil je samen een actie op poten zetten. Wij helpen graag! Mail naar ons via info@vzwsmileytoys.be

Wat gebeurd er eigenlijk met mijn geld donatie?

Elke donatie zal gebruikt worden om het initiatief rondom de verjaardagspakketten te verwezenlijken.

Waarom gaan er alleen maar nieuwe cadeautjes in een verjaardagsbox?

Er gaan alleen nieuwe cadeautjes in de verjaardagsboxen omdat de kinderen die de box krijgen al vaak tweedehands cadeaus krijgen. Wij willen hen op hun verjaardag in de verf zetten en graag iets nieuws geven.

Ik wil een actie starten/geld ophalen, kan dat?

Natuurlijk kan dat! Fantastisch dat je ons wilt helpen! Wil je een actie starten/geld ophalen stuur ons dan een mail op info@vzwsmileytoys.be. Wij helpen je dan graag verder.

Hoe kan ik geld doneren?

Je kan winkelen in onze speciale verjaardagswinkel hier kan je zelf kiezen wat en hoeveel je wilt doneren of je kan meteen naar het donatieformulier gaan. Alle donaties groot of klein zijn welkom!

Weet dat je minimum 40 euro op jaarlijkse basis dient te doneren om in aanmerking te komen voor een fiscaal attest. Daarmee krijg je 45% aan belastingsvermindering. Waardoor een gift van 40 euro eigenlijk maar 22 euro kost.

Hoe kan ik spullen doneren?

Voor het doneren van cadeaus hebben wij enkele richtlijnen opgesteld die je hierbij kunnen helpen. De richtlijnen zijn te lezen op deze pagina. Mochten de cadeaus voldoen aan de opgestelde richtlijnen, dan ontvangen wij de cadeaus heel graag op onderstaand adres. Gelieve eerst te mailen of te bellen zodat we weten dat je iets gaat doneren. Bijkomende verzendkosten zijn voor eigen rekening van de donateur.

VZW Smiley Toys
Tulpenstraat 49
2223 Schriek

Wanneer zal ik mijn fiscaal attest krijgen?

Fiscale attesten worden jaarlijks uitgedeeld. Deze zullen steeds op de maanden maart of april uitgedeeld worden dit kan via mail of per post. Dus wanneer je in 2024 gedoneerd hebt zal je het tussen 1 maart 2025 en ten laatste eind april 2025 krijgen.

extra service speelgoed bestellen
Wat gebeurd er met de winst die wij maken op speelgoed verkopen?

Alles wat binnenkomt qua inkomsten gaat voor de volle 100% terug in onze VZW.

Dat zal in eerste instantie dienen voor de kosten aan de website, reclame/marketingkosten of andere vaste/variable kosten. Om de VZW eigenlijk draaiende te houden.

Indien er nog over is zal dit uiteraard naar de verjaardagspakketten gaan.

Waarom verkopen jullie speelgoed?

Wij verkopen speelgoed omdat wij oorspronkelijk gestart waren als een speelgoedwebshop. Zo is Smiley Toys geboren en daar konden we moeilijk afstand van nemen.

Echter is speelgoedverkoop niet meer onze hoofdfocus. Maar bieden wij het toch nog aan als een soort van extra service voor mensen/klanten die mij vooral kennen van de vroegere Smiley Toys speelgoedwebshop. Wij zien het eigenlijk ook als een extra inkomstenstroom om de VZW draaiende te kunnen houden. Want wij moeten ook maandelijks/jaarlijkse vaste kosten betalen denk maar aan websitekosten, transactiekosten, reclamekosten, belastingen, boekhoudkosten en andere vaste/variabelen kosten. Daarom komt deze extra inkomstenstroom van pas om onze VZW levendig te houden.

Ook hebben we een goede relatie met onze huidige speelgoedleveranciers hierdoor kunnen we last minute speelgoed per stuk aankopen voor de verjaardagspakketten. Via groothandels moet je vaak per 5 stuks of meer aankopen en kan je dus geen individuele artikelen krijgen. Moest er iets mislopen bij een groothandel leveringen dan kunnen we makkelijk last minute nog iets bestellen of mocht een kind een bepaalde wens hebben kunnen we het op die manier nog waarmaken.

Hoe artikelen kosteloos retourneren?

1. Stuur ons een mail met als onderwerp "Retour" naar info@smileytoys.be en geef aan welk artikel(en) u wilt retour zenden

2. Wij maken dan een retourlabel aan

3. Wij versturen het retourlabel naar uw mailbox

4. U kan het dan in de originele doos of envelop inpakken of u kiest zelf een passende doos of envelop. Gelieve alles in de originele verpakking te laten.

5. U plakt het retourlabel op de doos of envelop 

6. U kunt kiezen voor een cadeaubon ter waarde van het aangekochte product of we storten het geld terug.

Wij bieden kosteloos retourneren aan voor bijna heel ons assortiment. Alleen boeken, wenskaarten, verzamelkaarten of afgeprijsde artikelen vallen niet onder deze voorwaarden.

Wat moet ik doen met een defect artikel? Of als er iets ontbreekt?

• Maak een video of neem foto's van het defect artikel of van wat er juist ontbreekt. 

• Stuur ons een mail met als onderwerp "Defect of stuk ontbreekt" naar info@smileytoys.be

• Voeg zeker de video of foto's toe aan de bijlage en beschrijf wat het probleem is of wat er ontbreekt.

• Vergeet ook zeker uw aankoopbewijs niet toe te voegen als bijlage

Vanaf dan doen wij al het volgende:

• Wij nemen contact op met onze leverancier en zoeken samen naar een oplossing

• In de meeste gevallen zal u kosteloos een nieuw artikel krijgen

• Wij zullen met u openlijk communiceren als wij info hebben ontvangen van onze leverancier

Wat gebeurd er met mijn fooi?

Aan de kassa kan je ook als je dat wil een geld fooi geven. Al de fooien die wij ontvangen zullen ook gebruikt worden voor de verjaardagspakketten.

Hoe komt het dat een zending soms in twee dozen aankomt?

Bijna al onze artikelen komen van bij de leverancier en worden door onze leverancier rechtstreeks naar jou thuis verzonden. Wij hebben hier geen controle noch invloed op. Zo kan het zijn dat je artikelen besteld die van een andere leverancier komt. Om die redenen kan het zijn dat je bestelling gesplits is en dus in twee dozen of verschillende zendingen verzonden worden.

Voorlopig hebben wij drie leveranciers. Voor speelgoed hebben wij één algemene leverancier en nog een kleine leverancier die ook sportartikelen en fietsen kan leveren.

Voor zwembaden, jacuzzi's, zwembadaccessoires, zwembadonderhoud, boten en kayaks hebben wij een andere leverancier. Deze leverancier is ook tevens diegene die ook op zaterdag kan leveren.

Waarom werken wij met backorders?

Wij werken met backorders omdat het risico voor mij financieel te groot is om een grote voorraad in te slaan. Tevens heb ik ook geen magazijn tot mijn beschikking. Ik heb een overéénkomst met mijn leverancier dat ik backorders kan en mag aanvaarden. 

Dat wil concreet zeggen dat je bij mij het artikel besteld en dat zal automatisch doorgegeven worden aan mijn leverancier. Waarop hij op zijn beurt het besteld bij de fabrikant. Zodra mijn leverancier het artikel in het magazijn heeft zal het rechtstreeks van bij mijn leverancier verzonden worden. De gemiddelde wachttijd voor backorders is 2 á 3 werkdagen. Maar ik kan wel garanderen dat éénmaal het artikel verzonden is dat het de volgende dag al in huis is. Tenzij het op vrijdag verzonden is dan zal het pas maandag geleverd worden.

Wat zijn de levertijden?
  • Direct leverbaar = voor 16 u besteld, morgen in huis
  • Zaterdag levering = voor 16 u besteld, morgen in huis. Ook op zaterdagen indien voor 16u besteld op vrijdag.
  • Backorders: dit kan verschillen naargelang het artikel. Normaal staat er bij elk artikel hoe lang het precies duurt.
  • Ophaling mogelijk: dit is enkele mogelijk bij de artikelen waarbij het expliciet bij staat. Indien je deze dan mengt met backorders of direct leverbare artikelen of waarbij het niet bijstaat zal dit niet het geval zijn. Koop je alleen artikelen waarbij het expliciet bijstaat dan is ophaling zeker een mogelijkheid.

Deze kan je dan ophalen op het volgend adres:

Tulpenstraat 49

2223 Schriek

BELANGRIJK: wanneer je backorders mengt met direct leverbaar zal heel de bestelling langer duren.

Je bestelling zal dan pas verzonden worden als de gehele bestelling compleet is.

Wat gebeurd er als ik backorders meng met meteen verzendklaar artikelen?

Wanneer je backorder artikelen gaat mengen met meteen verzendklaar artikelen. Dan zal mijn leverancier wachten tot dat heel de bestelling beschikbaar is voordat het verzonden zal worden. 

Als het gaat om een backorder dan zal dat bij elk product duidelijk vermeld staan.